Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

skatepunk och Musik.

Av Frida - 27 januari 2009 21:48

Ibland är Nostalgi så himla underbart, precis som nu.

Sitter och lyssnar på musik som gjode mig hel, när jag var en vilsen och förvirrad tonårsflicka, Skatepunk. Den musik som gjode mig hel och stark, lagade alla såren och väcker därför en massa minnen inom mig och det blir en stark reaktion för mig, så många känslor och tankar som funnits till musiken.

Det känns som det var i går jag stod framför spegel , sjöng och hoppade till all the small things-Blink 182,In too deep- Sum 41 eller gråt till

Emotionless-Good Charlotte.

Det var här det hela började en visel flicka som sökte tröst i musiken och fann styrkan i den och har sen dess följt med henne.

Det var här kärleken till Punken började, Skatepunk, trallpunk .

Musik är bland det bästa jag vet och jag skulle förmodligen aldrig kunna leva utan den. Musiken väcker känslor, tankar,ger mig hopp, styrker och formar mig som människa. Jag har funnit mig själv och min inre styrka genom musiken och kanske är jag inte ensam om det.

Musiken för mig är en livsform, min väg att gå genom livet.



Fritch

Good Charlotte - Emotionaless (live)

http://www.youtube.com/watch?v=2paQgPKlc4Y&NR=1

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 8 maj 2010 22:47

Berätta hur du gör Berätta hur du gör det är en käsnla som du lämnar när du vänder bort din blick berätta hur du gör det är en känsla som du lämnarnär du vänder bort din blickbedet är en känsla som du lämnarnär du vänder bort din blickberät...

Av Frida - 5 maj 2010 08:11

Jag skrattar,leer, glöder lever och njuter. Som en Somrig refrefräng övervinner det onda svävar mina steg framåt. Dansar omkrig, det flöder Musik i mina öron. Undrar om du vet hur mycket jag inspireras av DIG Tack för att du är min vän ...

Av Frida - 16 april 2010 08:29

Förra Helgen var så där behövlig och älskvärdHela fredagen tillbringades tillsammans med GALoch kvällen slutade med efter längtade Mimikry ( 56 spelningar) Ohh jag var alldeles varm och rörd inom mig. och lite skenerad över en viss person och situvat...

du

Av Frida - 4 april 2010 19:51

Tror du aldrig kommer förstå vad du gjort inom mig... Tänt något jag inte kan släcka, för alltid glöder de lite lite lite.... ...

Av Frida - 30 mars 2010 10:51

So is it goodbye? Is it time to set you free? Is it time to let it fly? Is it time to let it bleed We used to take turns To cover up the pain Deep below it burns And the fellin' still remains You're gonna find someone new I really hope you do 'Caus...

Ovido - Quiz & Flashcards