Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Frida - 27 januari 2009 21:48

Ibland är Nostalgi så himla underbart, precis som nu.

Sitter och lyssnar på musik som gjode mig hel, när jag var en vilsen och förvirrad tonårsflicka, Skatepunk. Den musik som gjode mig hel och stark, lagade alla såren och väcker därför en massa minnen inom mig och det blir en stark reaktion för mig, så många känslor och tankar som funnits till musiken.

Det känns som det var i går jag stod framför spegel , sjöng och hoppade till all the small things-Blink 182,In too deep- Sum 41 eller gråt till

Emotionless-Good Charlotte.

Det var här det hela började en visel flicka som sökte tröst i musiken och fann styrkan i den och har sen dess följt med henne.

Det var här kärleken till Punken började, Skatepunk, trallpunk .

Musik är bland det bästa jag vet och jag skulle förmodligen aldrig kunna leva utan den. Musiken väcker känslor, tankar,ger mig hopp, styrker och formar mig som människa. Jag har funnit mig själv och min inre styrka genom musiken och kanske är jag inte ensam om det.

Musiken för mig är en livsform, min väg att gå genom livet.



Fritch

Good Charlotte - Emotionaless (live)

http://www.youtube.com/watch?v=2paQgPKlc4Y&NR=1

Av Frida - 27 januari 2009 12:46

Äntligen får man sova ut, utsövd. Idag har jag sovit 5 timmar mer än jag brukar sova när det är skola, och jag känner hur dom där timmarna gjorde mig mycket piggare, så behövliga.

Från och med nu och åtta veckor framåt har vi inget IV-val och där med börjar jag 12 35 på tisdagar och slutar 12 20 på onsdagar, och juste vi har inge svenska B längre så på måndagar slutar jag 10. Så skönt, nu kanske man står ut ändå in i slutet och studenten kommer.

Det börjar kännas att det inte är långt kvar nu, 5 månader.

Vipps är vi där och vi alla springer ut.


Fritch


Åh 2008 var ett bra riktigt härligt år, norrland<3

http://www.youtube.com/watch?v=C2aMhtkGAWM&feature=channel_page


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards