Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Fredagen den 13..

Av Frida - 14 mars 2009 13:43

Om fredag den 13e är en oturs dag eller inte kan diskuteras

jag har aldrig upplevt det som en oturs dag tidigare , men igår visade det motsattsen, eller igentigen mest otur för största allmänheten..


Dagen sprang på i vanlig fart, jag åkte till Boomtown och  gjorde mitt jobb.

Dagen rullade väl på ganska bra tills vid lunchs, då tiden sprang iväg och ingen tid att äta fanns. .. Så på eftermiddagen efter all rodning inne på Bolanche til Hylands orkester, kände jag mig som ett känslosamt nervvrak.

visade de förstås inte utåt,

men innom mig var de en skör liten flicka som hade ett jävla humör svänging. Små små ord kunde få mig att fälla tårar.. Ja och detta sär humör gjode mig alldeles opepp för kvällen.. och att se Dia psalma


I Falun slänger jag i mig mat , går till statioen och väntar på mina norrläningar.. Det är nu det händer. Tåget kan inte komma fram för att de är ett tåg framför som har fastnat, så dom får vända och åka buss till Falun.

Jag som redan är opepp blir skit förbannad på detta jävla tåg så jag får snacka med Löken i telefon. Jag släger ur mig allt ja kan få fram i huvudet som känns fel... och han säger mig ett sanningens ord och peppar upp mig ingen. Tack herr LÖK.

Efter 45 min väntar kommer äntligen mina söta norrläningar.


Händelse nr två  är att brandlarmet går under att förbandet spelar.

Hur fan lyckas man med det i en sån lokal, där dom alltid annars har rökmasikner och saker ?! Hm.. Underligt.


Under denna tid får jag veta att det inte går någon passade buss till Borlänge och att pappa kan inte hämta mig  senare än 24, för att hinna tillbaka till Falun och hämta Borsan och alla dom..

Så jag hinner bara se Dia psalma 30 min innan jag måste åka.. Och de hade inte gjort nått i vanliga fall, för Dia brukar vara helt värlelösa live.

Men fan  heller inte denna gång... Till min förvåning är dom faktiskt riktigt jävla bra live denna gång, och när jag får höra " Hon får" då får jag en smulta gåshud. SEN NÄR BLEV DIA PSALMA BRA LIVE?! :O

 men mina 30 min jag fick se var kalas.. Och de kändes i kroppen att de var alldeles för länge sen man lyssna på dom, ändrig på det nu.

Dia psalma är ett mys pys band. Och när jag ser dom på P&L i sommar hoppas jag att dom håller i sig de här bra .


Fritch


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 8 maj 2010 22:47

Berätta hur du gör Berätta hur du gör det är en käsnla som du lämnar när du vänder bort din blick berätta hur du gör det är en känsla som du lämnarnär du vänder bort din blickbedet är en känsla som du lämnarnär du vänder bort din blickberät...

Av Frida - 5 maj 2010 08:11

Jag skrattar,leer, glöder lever och njuter. Som en Somrig refrefräng övervinner det onda svävar mina steg framåt. Dansar omkrig, det flöder Musik i mina öron. Undrar om du vet hur mycket jag inspireras av DIG Tack för att du är min vän ...

Av Frida - 16 april 2010 08:29

Förra Helgen var så där behövlig och älskvärdHela fredagen tillbringades tillsammans med GALoch kvällen slutade med efter längtade Mimikry ( 56 spelningar) Ohh jag var alldeles varm och rörd inom mig. och lite skenerad över en viss person och situvat...

du

Av Frida - 4 april 2010 19:51

Tror du aldrig kommer förstå vad du gjort inom mig... Tänt något jag inte kan släcka, för alltid glöder de lite lite lite.... ...

Av Frida - 30 mars 2010 10:51

So is it goodbye? Is it time to set you free? Is it time to let it fly? Is it time to let it bleed We used to take turns To cover up the pain Deep below it burns And the fellin' still remains You're gonna find someone new I really hope you do 'Caus...

Ovido - Quiz & Flashcards