Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

"riktiga män bär tatueringar"

Av Frida - 6 februari 2009 16:35

Simon fick en fin och värdig begraving, ett vackert farväl.

Det var så himla fint ordnat, precis som du ville ha det .

Alla vi som älskar och saknar dig så mycket var samlnade idag.

Det var så många där, så länge sen jag såg så många Bäsna bor på samma ställe. När man kommer från en sån här liten by som Bäsna är man en enda stor familj, och jag kände samhörigheten. Idag var vi alla samlades för att ta ett sista farväl av dig vännen.


Redan påvägen i bilen påväg till kyrkan kände jag hur tårana började bildas, jag satt och skakade inom bords. Sen när jag möte alla dessa människor som jag alltid känt, med samma lednsa och sorgsa blick som jag bar klarade jag inte av mer.

Satt där i kyrkan innan det hela hade börjat och höll allt inom mig , skakade och fick inte fram ett ord.

Så många sorgna ögon . Tillsist kunde jag inte hålla det inom mig ner , jag kände fösta tåren rinna ner från min kinden och när simons familj kom in i kyrkan blev tårarna fler och fler. Jag brast hel när dom spelade första första tonen på Dear God med Avenged sevenfold, det var simons favorit band. Och jag var defentivt inte ensam. Där satt en full kyrka och gråt, du var så älskad av så många. Jag var omrigad av fina människor som precis som jag älskar och saknar dig och minns dig som busfröt som du alltid varit . Bäsnas lilla Emil i löneberga.


Mitt i all sorg fick vi alla ett litet skratt, prästen läste upp en text om dig, Grabben med charmen , glimten i ögat, ett busfrö och du fick alltid alla att skratta. Den bästa delen av texen var  hur du tyckte  en riktigt man var " riktiga män bär tatueringar" D¨log vi alla och skratta någon sekund. Och hur du mycket det betyde för dig att fylla  18 år, ta körkort, friheten du beskrev de så bra. " det bästa är att man får göra som man vill, man får äta godis före maten utan att någon säger till" De kändes så klockrent, de var precis så du var. Ett riktigt busfrö.


Västa känslar var nog ändå när dom bar ut kistan, dina allra bästa vänner bar ut den . När jag såg Malmö flaggan ligga där på kistan kände jag en riktig smörta inom mig,en stor stor klump, du låg verkligen där i.... Det var baa inte en lång marddröm, det är på riktigt du har lämnat oss :(


Vi fick alla ta farväl av dig vid graven, det kändes så otroligt tungt, vare steg kändes så smärtsam, kändes så tunga som att man hade betångblock på dom. Vägen till graven kändes som tusen tusen mil. Väl framevid graven, jag skakade som aldrig förr, jag kunde inte säga nått jag fick inte fram ett emda ord, jag gråt och gråt. Rosen som jag höll i min hand var helt sönderkramad, hade den haft taggar hade jag blödigt för jag hade klämt den så hårt, jag kunde knappt slänga ner den i graven, jag sträckte fram den täknte släppa , men den var kvar, när den tillsist ramlnade ner i graven kändes som den sa alla ord jag inte fick fram men ville säga. Den föll så fin och försiktigt ner i din grav och sa mitt farväl till dig, min sorg är stor.


Jag fick ge din Syster och mamma en kram, det kändes så bra att visa hur mycket man bryr sig och sörger, som att det var glädjade på nått vis.

Din mamma  Gunell, är så söt hon sa till mig , " så stor du har blivit flicka , får jag inte minska dig så jag alltid känner igen dig" Precis som det var när vi var små, din mamma har alltid var en godhjärtad, goo och favorit person.

Jag kände verkligen värmen av henne, att det värmde både henne och mig att jag var där, att vi som vuxit upp med simon , simons allra fösta lekkamrater var där. Jag minns i lågstadiet, jag och Elin(kim) var dom enda två tjejerna i våran årskull i Bäsnaskolan, så man inte så svårt att vara favorit tjej . Hihii


Nu finns det så många tankar och känslor, men ändå så tomt.

Kommer ta ett tag att förstå och smälta det här, men efter ett tag kanske det känns bättre, jag tror att du ändå alltid finns med oss, det känns som det. Och minnet av dig kommer aldrig lämna mig.


Jag hade nog inte klarat av den här dagen om de inte var för att jag hade mina älskade bröder med mig och Josse.  Att känna stödet från dem,de som är bland de 3 bästa personer man vet, det var som en räddade hand.


Simon du fick begravingen precis som du ville, allt var där för dig

Det var din begraving, vårat sett att ta ett sista farväl.

Du var en av mina allra första vänner och bilden av dig kommer aldrig lämna mig.Jag kommer alltid minnas dig och lee för den underbara människa du var.

Det är med tårar i ögonen och sorg i hjärtat jag säger farväl och sov gott.

Vila nu i frid kära du. <3

Simon Lindvall 2 februari 1990- 9 januari 2009


Den här sågen är till dig simon Avenged Sevenfold - Dear God

 http://www.youtube.com/watch?v=SAEF9m-UPIA

 
 
helensi

helensi

6 februari 2009 19:18

.__. jag blev tårögd bara att läsa om det så ush, förstår att du grät.

http://lyvani.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 8 maj 2010 22:47

Berätta hur du gör Berätta hur du gör det är en käsnla som du lämnar när du vänder bort din blick berätta hur du gör det är en känsla som du lämnarnär du vänder bort din blickbedet är en känsla som du lämnarnär du vänder bort din blickberät...

Av Frida - 5 maj 2010 08:11

Jag skrattar,leer, glöder lever och njuter. Som en Somrig refrefräng övervinner det onda svävar mina steg framåt. Dansar omkrig, det flöder Musik i mina öron. Undrar om du vet hur mycket jag inspireras av DIG Tack för att du är min vän ...

Av Frida - 16 april 2010 08:29

Förra Helgen var så där behövlig och älskvärdHela fredagen tillbringades tillsammans med GALoch kvällen slutade med efter längtade Mimikry ( 56 spelningar) Ohh jag var alldeles varm och rörd inom mig. och lite skenerad över en viss person och situvat...

du

Av Frida - 4 april 2010 19:51

Tror du aldrig kommer förstå vad du gjort inom mig... Tänt något jag inte kan släcka, för alltid glöder de lite lite lite.... ...

Av Frida - 30 mars 2010 10:51

So is it goodbye? Is it time to set you free? Is it time to let it fly? Is it time to let it bleed We used to take turns To cover up the pain Deep below it burns And the fellin' still remains You're gonna find someone new I really hope you do 'Caus...

Ovido - Quiz & Flashcards